Més informació [ Detall d'activitat

 
6090581609   Hola, IA. Benvinguda a l'aula de llengües. Ensenyar i aprendre llengües amb la IA generativa: aculturació, integració i usos creatius
2023-2024   Taller. Secundària en general
  
   21/2/2024 - 28/2/2024 (6 hores) de 17:00h a 19:00h
   CRP del Segrià
   Pius XII, 4 (Lleida) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Segrià
  
  
  
Accessos   Veure plànol
Inscripció   07/01/2024 - 15/01/2024
  
Descripció i   Metodologia:   Aquest taller és una invitació a obrir les portes de l’aula de llengües a la intel·ligència artificial (IA).

Perquè i com? La idea és acompanyar els participants a fer un viatge reflexiu i pràctic sobre com la IA pot ser una eina enriquidora per a l'ensenyament de llengües de manera integral.

Què ens aporta la IA generativa? La IA generativa està emergint i evolucionant ràpidament com una eina d’innovació pedagògica transformadora, amb un impacte positiu i de millora de l’aprenentatge de les llengües: La IA situa els docents i els alumnes com a actors proactius d’aquests canvis, acompanya la construcció de models pedagògics dinàmics i afavoreix processos d’aprenentatge creatius i personalitats.

La incorporació de la IA a l’aula de llengües no és una finalitat en sí mateixa, sinó una gran oportunitat per millorar l’experiència d’aprenentatge de l'alumnat, posant el focus en el procés comunicatiu, creatiu i de seguiment (avaluació). En aquest
enfocament pedagògic, els i les alumnes deixen de ser receptors per transformar-se en creadors de contingut, protagonistes del seu aprenentatge. I per ajudar-los en aquest camí, compten amb la IA com un fantàstic recurs motivador amb un gran potencial comunicatiu, interactiu i creatiu.

Pel que fa als i les docents, la intel·ligència artificial pot ser també una gran aliada: Ens situa davant del mirall i ens ajuda a adaptar-nos a un nou paradigma, remodelant la nostra tasca: ens acompanya en la transformació cap a un nou rol de guia, mediador i “acompanyant”. La intel·ligència humana i artificial juntes, sumant per ajudar millor el nostre alumnat.
  
Objectius   Aculturació:

1. Introduir els participants a les principals tendències de l'IA generativa.
2. Comprendre el procés de canvi cultural i valorar-ne les oportunitats pedagògiques.
3. Observar casos d’èxit d'ús de l`IA en el món de les llengües.

Integració:

1. Explorar com l’IA pot millorar l'aprenentatge integral de les llengües.
2. Desenvolupar estratègies per incorporar pràctiques de comunicació significativa amb l'ús de l’IA.
3. Analitzar com les eines IA poden ser integrades en activitats de producció de llenguatge per a una millor comprensió i expressió.

Usos creatius:

1. Explorar com la IA pot potenciar la creativitat dels estudiants en la producció de contingut lingüístic.
2. Desenvolupar propostes metodològiques creatives que incorporin elements d’intel·ligència artificial.
  
Continguts   1. Reflexió sobre les oportunitats i desafiaments pedagògics derivats del canvi cultural.

2. Breu visió general de la IA generativa i la seva aplicació en l’aprenentatge de les llengües de manera integral.

3. Recursos sobre casos pràctics d'aplicació d'IA en la creació lingüística.

4. Activitats pràctiques per identificar oportunitats d'integració d'IA a l'aula.

5. Exploració d'eines i recursos en IA generativa que promoguin un aprenentatge integral de les llengües.

6. Desenvolupament d'activitats basades en la comunicació i la creació de continguts amb l'ús de la IA.

7. Seguiment i feedback en la creació i disseny de continguts metodològics.
  
Formador/a   Cristina Torrent
  
Avaluació   - Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa i percepció de transferibilitat.

- Aprofitament en termes d'aprenentatge dels continguts de la formació orientats a una futura implementació a la pràctica docent.

- Transferència immediata a la pràctica docent dels aspectes relacionats amb els continguts de l'acció formativa.

- Complimentar el qüestionari de satisfacció.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.

- Avaluació positiva de les dinàmiques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i la posterior implementació al centre.
  
Persones  destinatàries   Professorat de llengua de secundària i adults.
  
E-mail   crp-segria@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   21/02/2024   1700   1900 
 Sessió 2   dimecres   28/02/2024   1700   1900 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent